2e kenniskaravaan in teken van social media

, 29 november 2017

Op vrijdag 17 november stond alweer de tweede editie van de Kenniskaravaan op het programma. De Kenniskaravaan is een vrij nieuw initiatief van de Uitdaging waar het Rotterdamse bedrijvennetwerk presentaties geeft en werksessies leidt over een thema waar het maatschappelijke netwerk mee worstelt. De organisatie lag dit maal in handen van Jason van den Assem van Arcadis en Arjan van Dijk van Deloitte en het thema van deze editie was Social Media. Vooraf haalden Jason en Arjan de vragen op die binnen de organisaties speelden op het gebied van Social Media, zodat zij de Kenniskaravaan zo goed mogelijk konden laten aansluiten op de behoefte van het deelnemers!

De bijeenkomst vond gedurende de hele ochtend plaats in de Rotterdamse Maastoren. In totaal namen zeven verschillende maatschappelijke organisaties deel aan dit evenement, denk bijvoorbeeld aan Vluchtelingenwerk, Laurens en Stichting Dock. Het programma bestond uit een gezamenlijke introductie, een tweetal werksessies en een evaluatie met de hele groep. De eerste werksessie stond onder leiding van Gerben Verwoert van CROB uit Alblasserdam en ging vooral in op de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van Social Media. De tweede sessie was een samenwerking van Arcadis en Deloitte, en zoomde meer in op de juiste toepassing van de vele mogelijkheden die de verschillende mediaplatforms te bieden hebben.

 De Uitdaging kijkt terug op een heel leuke ochtend! De deelnemers waren enthousiast en vonden de werksessies erg nuttig. Ook onze sessieleiders kijken terug op een geslaagde ochtend, leuk om eens een keer iets heel anders te doen met hun kennis op het gebied van Social Media.  In de evaluatie kwam vooral terug dat Social Media een middel is om een doel te bereiken en niet een doel op zich. En dat het beter is om een klein deel van je Social Media strategie heel goed te doen dan te veel tegelijk te laten lopen. Aan het einde van de ochtend kwamen de eerste ideeën voor de volgende editie alweer aan het licht, wat ons betreft een mooi bewijs van een geslaagd event.

 We zijn onze partners CROB, Arcadis en Deloitte dankbaar voor het delen van hun kennis!